Nie wiesz jakie balony reklamowe wybierać dla swojej firmy? Kusi cię bogata paleta kolorów, ale nie jesteś pewien, który z nich będzie najlepszym wyborem dla twoich potrzeb. Przedstawiamy krótki poradnik, dzięki któremu zdecydujesz o tym, w jakim kolorze powinny być twoje balony z nadrukiem.
Białe balony reklamowe – to chyba oczywiste, że kolor biały jest najczęściej wybieranym kolorem na balony z nadrukiem. Dlaczego? Ponieważ zapewnia że każdy kolor nadruku idealnie będzie się prezentował. Zarówno odcienie szarości, jak i wszystkie inne barwy tęczy. Białe balony z nadrukiem są również eleganckie i nadają się na niemal każdą okoliczność. W odróżnieniu od innych kolorów, biały jest barwą uniwersalną. Mogą takie balony spokojnie wybierać firmy, posiadające logo monochromatyczne, jak i zbudowane z wielu kolorów. Bardzo dużą zaletą takich balonów jest to, że w ramach jednej zakupionej ilości, można na nich wykonać kilka wzorów nadruku. Przydaje się to wówczas, kiedy chcemy aby balony były wykorzystywane na różne okazje – pikniki firmowe, jubileusze itp. – wówczas każdy z nich powinien posiadać inną treść nadruku. Przy balonach białych staje się to łatwe do wykonania i nie nastręcza jakichkolwiek problemów i kosztów związanych z myciem sit.
Kolorowe balony reklamowe – bardzo kusząca propozycją może być zamówienie balonów z nadrukiem w tak zwanym miksie kolorystycznym. Decydując się na taki krok, otrzymamy w ramach jednej partii balonów od kilku do nawet kilkunastu kolorów. Takie rozwiązania są bardzo dobre, jeśli stawiamy na różnorodność. Pojawia się wówczas jednak pewien problem z nadrukiem. Kolorowe nadruki i kolorowe balony reklamowe nie idą ze sobą w parze. Niektóre kolory w nadruku, mogą być bowiem słabo albo i w ogóle nieczytelne na danym kolorze balonu. Dlatego kolorowe balony reklamowe polecane są najczęściej dla firm, pragnących wykonać na nich jeden i ten sam nadruk w jednym kolorze – najczęściej białym i czarnym. Balony z nadrukiem białym powinny być koloru niebieskiego, zielonego, pomarańczowego, granatowego i fioletowego. Zasada, którą należy się kierować przy ich wyborze brzmi, że koniecznie trzeba zastosować tak zwaną regułę kontrastowości. Mówi ona o tym, że kolor nadruku powinien być mocno rozbieżny z kolorem tła. Oczywiście, jeśli chcemy aby nadruki były dobrze czytelne. Jeżeli jednak zależy klientowi na subtelnym i nie rzucającym się w oczy nadruku, powinien on postawić na kolory zbliżone do siebie i różniące się kilkoma odcieniami.