Prawie każdy z nas ma w swoim domu przynajmniej jedną balony reklamowe na imprezę. Są one rozdawane w większości supermarketów, sklepów spożywczych oraz odzieżowych. Klienci mają możliwość wyboru, jakie balony reklamowe są im wręczane. Podstawowe modele to balony z cienkiej folii. Są one rozdawane bezpłatnie. W takich miejscach są również dostępne balony papierowe z nadrukiem, za które trzeba już jednak zapłacić. Kwota nie jest wielka i w zamian otrzymujemy wysokiej jakości torbę z papieru, z wydrukowanym logo sklepu lub jego marki. Papierowe balony z nadrukiem, mimo że droższe od innych, wciąż są bardzo popularne. Nawet tworzona im silna konkurencja w postaci plastikowych torebek nie zdołała sprawić, że liczba produkowanych rocznie sztuk zmalała. Dlaczego więc tak chętnie wybieramy balony papierowe z nadrukiem, a niechętnie patrzymy na balony foliowe?
Przed wszystkim dlatego, że wielu kupujących preferuje balony reklamowe z nadrukiem ze względu na ich trwałość. Po drugie, znacznie bezpieczniej i higieniczniej jest przechowywać w nich kupione owoce i warzywa. Papier przepuszcza powietrze, sprawiając że warzywa i owoce mogą oddychać. Ale balony papierowe z nadrukiem mają również swoje inne zalety – są między innymi ekologiczne. Ciekawa jest również ich historia – mało znana wielu osobom,
Pierwsze balony reklamowe z papieru były wykonane przez niejakiego Franciszka Wolle w roku 1852. To był czas, gdy nowoczesna rewolucja przemysłowa sprawiła, że sprzedaż detaliczna w USA i krajach zachodnich znacznie wzrosła. Powstawały wówczas setki nowych supermarketów, oferujących duży asortyment produktów spożywczych. To stanowiło wielkie wyzwanie dla wszystkich sprzedawców, którzy chcąc zwiększyć swoje zyski, postanowili klientom ułatwić pakowanie zakupów. Nie mając odpowiedniego narzędzia, w którym zakupy mogłyby być bezpiecznie przenoszone, wymyślono balony papierowe z nadrukiem. Przypominały one wówczas worki bez uchwytów.
Obecnie większość sieci handlowych i supermarketów oferuje swoim klientom bezpłatne balony reklamowe z folii. Są one wykonane z cienkiej folii i najczęściej wystarczają na jednorazowe przeniesienie cięższych zakupów, lub kilkukrotne użycie dla lżejszych rzeczy. Korzystanie z toreb papierowych jest również bardzo popularne, jednak ze względu na wyższe koszty produkcji, niewiele firm decyduje się na to, aby swoim klientom proponować je za darmo. Tak się dzieje wyłącznie wtedy, kiedy kupowane są droższe rzeczy. Wówczas balony papierowe z nadrukiem i koszt ich produkcji może być uwzględniany w cenie sprzedawanego produktu.