Kiedy powstały cukierki reklamowe?

Cukierki reklamowe mogą występować w wielu formach. Między innymi na patyku. Mówimy wówczas na nie lizaki reklamowe. Jednak to, co jest najbardziej wyróżniające dla cukierków to to, że ich głównym składnikiem jest cukier. Substancja, za która przepada większość ludzi na ziemi. Wyroby cukiernicze dla biznesu obejmują jednak nie tylko cukierki reklamowe. Jest to szeroka grupa produktów, w której można znaleźć różnego rodzaju smakołyki. Są to na przykład kandyzowane owoce, czekolady, a nawet gumy do żucia. Niczym dziwnym nie są również orzechy pokryte warstwą cukru lub czekolady.

Jedne z najczęściej kupowanych cukierków reklamowych to oczywiście krówki. Ich głównym składnikiem jest cukier i mleko. To właśnie jemu zawdzięczają swój aksamitny smak. Niektóre cukierki reklamowe mogą być klasyfikowane są na podstawie ilości cukru, które zawierają. Na przykład, nowością na polskim rynku wyrobów cukierniczych dla reklamy są cukierki kompeito. To tradycyjny japoński cukierek, który jest w prawie 100% złożony z cukru. W Niemczech innym popularnym cukierkiem są żelki Haribo, w kształcie niedźwiedzi. One również są dostępne w Polsce, jednak w przeciwieństwie do naszych niemieckich sąsiadów, trudno je otrzymać jako cukierki reklamowe. Zamiast tego są wykorzystywane do celów konsumpcyjnych przez klientów indywidualnych.

A jaka jest historia słodyczy reklamowych? Przed 1900 nie istniało coś takiego jak cukierki reklamowe. Wszystkie słodycze były sprzedawane jako rozpakowane. Ale już wtedy taki sposób sprzedaży słodyczy krytykowano ze względu na brud i zarazki, które się do nich przyciągały. Z czasem produkcja papieru stała się tańsza. Wynaleziono również odmianę papieru woskowanego, do którego cukier się nie przyklejał. Następnym krokiem była folia i celofan, również wykorzystywany do tego, aby pakować w nie cukierki reklamowe. W 1940 roku niemal wszystkie dostępne słodycze reklamowe były domowej roboty. W 1970 spopularyzowane zostały fabrycznie zamknięte w opakowanie cukierki reklamowe, z wydrukowaną na papierku nazwą marki.

Jednak opakowanie, które otrzymują słodycze reklamowe ma więcej funkcji, niż tylko prezentowanie logo. Dzięki opakowaniu, cukierki reklamowe na tracą aromatu i smaku. Woskowany papier chroni również słodycze reklamowe przed dostępem powietrza, wilgoci, kurzu i bakterii. Natomiast celofan jest stosowany dlatego, że jest przejrzysty, dzięki czemu cukierki ładnie w nim wyglądają